woensdag, april 13, 2005

twijfelen in dubio

Kom ik gelijk op een ander nieuwsberichtje: Gentechnologie heeft aangetoond dat er in China een rijstsoort is gekweekt die niet meer bespoten hoeft te worden omdat er een ingebakken insecten-afweer in zit.
Nu ben ik al twintig jaar donateur van Greenpeace, nu weet ik dat deze organisatie fel tot zeer fel tegen gentechnologie is, maar ik zit me het hoofd te breken wat nou toch de tegenargumenten zijn als men met deze technieken aan de ene kant minder bestrijdingsmiddelen gaat gebruiken, ondertussen iets maakt dat niet levensbedreigend is -behalve dan voor die insecten- en dat men ondertussen ook nog eens op weg is om dingen te bedenken die wellicht het wereldvoedselprobleem kunnen oplossen?
zou ik dan stiekem voorstander zijn van gentechnologie en daarmee mijn steun aan Greenpeace moeten intrekken? Of moet ik juist als roepende in de woestijn bij greenpeace betrokken blijven???

Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...