dinsdag, mei 22, 2007

Omaatje lief

Fietstik vanmorgen op weg naar de trein, word ik geroepen. Staat in de deuropening een oude grijze oma: meneer, meneer, kunt u voor mij de deur openmaken? Ik krijg m niet open en dat kon ik altijd wel.
Zo'n deur met een openklap-raampje: ik mijn arm erdoorheen en aan t lipje trekken. Muurvast.
"hij zit op slot, mevrouw, als u me de sleutel geeft, maak ik m voor u open".
"Die heb ik niet! En de achterdeur is ook vast".

Vraagtekens op mijn voorhoofd, hoe dit op te lossen. Ik meldde haar even naar mijn broer te gaan, die schuin aan de overkant woont. Hij erbij, wij samen geprobeerd maar toen moest ik toch echt naar mn trein.
Belde hem vanuit de trein: opgelost! Bleken er her en der in de gang briefjes te hangen: "moeder, de hulp komt straks, die maakt de deur los!!'.
Mevrouw (de oma van een voetbalmaatje van me) is zo dement als een.....eh..deur en mag dus niet meer zelf naar buiten.
Wat een maatschappij toch..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

en nu de kijkersvraag.... hoe is oma buitengekomen? ..... of is de hele godsganse nacht wezen stappen en buitengesloten? Of is de demente oma een superslanke lenige dame die door het klapraampje naar buiten is geklommen....of eh via de brievenbus. Begt daar heb je toch wel een antwoord op hè en anders wel je broer.

begt zei

nee, oma is pas buiten gekomen toen de thuishulp kwam. Ze was wrschnlk bewust binnengesloten, omdat ze op straat niet helemaal meer betrouwbaar is voor zichzelve..

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...