dinsdag, januari 20, 2009

Beat around the Bush

Ik deed gisteravond het enige juiste, zelden paste mijn planning zo precies.

In 129 minuten nam ik afscheid van George W. Bush, the pretzel president, die zich de afgelopen acht jaar in meer dan alleen zoute koekjes verslikte.
Een fraai filmportet van Oliver Stone, die een voor hemzelf geheel nieuwe stijl introdcueerde: in plaats van er - als gebruikelijk- heel hard in te hakken, paste hij in de film "W." de techniek van de gestage druppel toe.

Pulserend liet hij zien hoe een nitwit kan uitgroeien tot president van het ooit machtigste land ter wereld, de american dream is inderdaad maakbaar. Met hulp van pappie, dat wel.
En daarmee is ook gelijk de grootste drijfveer van de complex-minderwaardige Bush genoemd. Het was "Family Matters", geen wereldse gedrevenheid.

Gauw vergeten die man. Ik ben gisteravond begonnen...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En nu maar hopen dat de nieuwe half blanke Obama het beter doet. Ja, ik hoop toch nog..

Riesj

begt zei

da's goed, riesj, wellicht helpt het. Zoals mijn overleden vriend Putemmer dichtte:

Hoop is het voorland
van horen en zien.
hoop dus maar door,
dan helpt het misschien...

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...