vrijdag, mei 05, 2006

Minder regels #2



StaSiSecretaris van Hoof vindt dat de cafés niet genoeg werk maken van het rookvrij maken van hun ruimtes. Als ze niet snel zaak maken van die oostblok-regel, dan gaat ie sancties nemen.

Dit kabinet, minder regels, ik moet als parttime roker (nu alweer drie maanden niet, daarvoor vier maanden wel en daarvoor een jaar of 24 niet) er niet aan denken dat de mensen die ik nou net wil spreken de kroeg niet inmogen omdat ze er niet mogen roken.

Dat de cafés niet zo hard lopen voor zijn regels zal toch wel zijn omdat de uitbaters het terechte vermoeden hebben dat ze met een EO-achtige inrichting geen druppel drank meer verkopen. En da's nou net hun business: ruimte bieden aan de mens om zichzelf een aantal gezondheidsovertredingen te veroorloven: te veel rook, te veel drank en te harde muziek. Mediteren doe je ergens anders, toch?

3 opmerkingen:

Peter te Riele zei

Verrassend standpunt. Als niet-roker rook je nu nog verplicht mee. Er is geen keuze. Een roker kan eerst zijn sigaret roken en daarna met jou de kroeg in.
Wat mij betreft hoeft er geen heksenjacht plaats te vinden op rokers. Maar rookvrije kroegen zou voor mij plezierverhogend werken.

Peterter

begt zei

je kent me, ik zorg graag voor verrassingen. maar ik vind het de ophef niet helemaal waard: al die mensen die zich verontwaardigen over roken maken zich niet druk over al die uitlaatgassen die ze dagelijks inademen, over al die andere ongezonde factoren die ze voor lief nemen. Het is een beetje quasi-gezondheidsdenken, en das nou net niet de juiste weg...
En die rookvrije kroegen: als er een markt voor was, dan waren ze er al geweest. de kroeg is nou vaak net even wat anders. sportkantines en wijkcentra kunnen het al niet maken om niet een rokershoekje te hebben, laat de café' dan de café's..

Anoniem zei

Om het evenwicht een beetje te herstellen moeten niet rokers in de horeca in een hoekje opgesloten worden, das weer es wat anders.

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...