woensdag, augustus 29, 2007

Barrel

In westfriesland een woord met meerdere betekenissen. Is zowel "kroegtijger" (nog vijf dagen, dan gaan we weer in retraite) als "brik" in de zin van oud fietsie.

en naar dat laatste ben ik op zoek. ik ga vrijdag even wat adresjes langs om voor enkele tientallen euro's even een oud fietsie op de kop te tikken. voor evenveel geld een goed fietsslot en ik kan parkeren bij t pontje "buiksloterweg".

dat scheelt me een hoop gepeddel met een minifietsie (spreek dat s even drie keer achter elkaar uit!). Mocht u dus een tweede- nee welhaast derdehands vaarrad over hebben, ik beveel me zelf van harte aan

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Kroegtijger als vertaling voor barel vind ik veel te stoer klinken. Volgens mij is een barrel veel meer een zuipschuit, klaploper, lapzwans, veeltanker, barhanger.
Maar ja, tis maar hoe je er naar kijkt.

begt zei

precies, een kroegtijger dus!

Anoniem zei

Mooi zo'n positief zelfbeeld!

FROMMEL zei

de retraite begint ieder jaar later en eindigt vroeger.....

Anoniem zei

kroegtijger op leeftijd dus, maar ja het is ook een barrel

begt zei

@frommel: komt doordat mijn tijd ee nbeetje opraakt op deez'aardkloot. dan moet ik de seizoenen wat sneller op elkaar laten aansluiten!!

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...