dinsdag, juni 27, 2006

Van Du tot Da Da Da

Uitgerekend op de dag dat de oranjeselectie Duitsland verlaat, kreeg ik via mijn lief hét instrument om het Gesündes Volksempfinden van onze Oosterburen beter te doorgronden.
Uit de bieb nam zij mee de driedubbelCD "van Du tot Da Da Da", een opnieuw magnifieke compilatie van landsliederen, geselecteerd door mijn (verre) collega Vic van de Reijt.
Na eerder de Franse popgeschiedenis te hebben geadministreerd met "Les meilleurs 69", komt ie nu met een verzameling liedjes die de periode van Marlene Dittrich tot de "Erste Algemeine Verunsicherung" behelst.
Prachtige plaatjes als "Mackie Messer, "Geh nicht Vorbei" en "Eisbar" passeren de revue.
Bovendien hek eindelijk mijn dochtertrio compleet op muziek: al jarenlang op zoek naar "Lotte" van Stephan Sulke, nu in bezit.

Duitsland is de komende dagen mijn favoriet!

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...