dinsdag, februari 20, 2007

Fatwa

Benieuwd of ik nu de fatwa over mezelf heb afgeroepen.
Attente lezers kennen mij als een fervent beoefenaar van agnostiek of, beter, atheisme. Zelfs aan het Ietsisme (ik geloof niet, maar denk wel dat er iets is) stoor ik me!

Mijn afkeer van de arrogantie van welke religie dan ook deed me van de week weer eens in de pen klimmen, dit nav een artikel over de assoena-moskee in amsterdam.
Vandaag las ik het resultaat i nde Volkskrant.
kernzin van mijn betoog was deze:
Als die meneer Kabli van de AsSoenna-moskee werkelijk meent dat je van de cabaretiers in ons land kunt vragen om de islam erbuiten te houden, dan is mijn vraag: wil de islam dan op haar beurt de Nederlandse samenleving erbuiten laten als ze met hun wekelijkse boekbespreking bezig zijn?

Nu maar kijken of ik hiermee Allah's toorn voorgoed over me heb afgeroepen, die van Jahweh en Here Jezus had ik al op mijn kerfstok staan.

Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...