zondag, mei 20, 2012

Doodslag - Pieter Kuijpers

Neergesabeld in de publieke pers, in deze film. Afgekraakt door mensen om me heen, en toch wil ik m zien.
Telefilms schieten sowieso heen en weer in kwaliteit, ik heb juweeltjes afgewisseld zien worden met gedrochten. Maar wie niet waagt...

"Doodslag" behandelt het actuele thema van het belagen van hulpverleners bij het uitoefenen van hun vak. In deze film draait het om ambulancebroeder Max, die op weg naar een bevalling gehinderd wordt door straatjochies van wie er een een hoofdwond heeft. Tegen de instructies in stapt Max na enige tijd toch uit de auto om de jongens opzij te manoeuvreren. Daarbij deelt hij een vuistslag uit, die later fataal blijkt. Doodslag!
De redding van de bevallende vrouw én van het kind valt in het niet bij de harde klap die eerst het straatschoffie en later Max te verwerken krijgt. Hij wordt gearresteerd, draait een jaar de bak in, raakt baan en vele zekerheden kwijt . Bovendien wordt hij belaagd door de vrienden van de omgekomen hangjongere.

Zelf vond ik deze film vooral gaan om de persoonlijke verworden van een in beginsel goed mens, die door een foute handeling in een keer zn hele leven vernaggeld. En mensen kwijtraakt die hem lief zijn, die geen nieuw bestaan meer kan opbouwen, die in alle opzichten aan lager wal raakt.
Ze mogen zeggen wat ze wil, maar ik heb de film geboeid uit zitten kijken.

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...