vrijdag, september 30, 2016

Wildlike - Frank Hall Green

Wildlike op IMDb (6,6)
Na het overlijden van haar vader heeft tiener Mackenzie het moeilijk, ze krijgt tijdelijk onderdak bij haar oom in Alaska. Oom is nooit getrouwd, leidt een solitair bestaan.
Mackenzie is zwijgzaam, lijkt een lastige puber en voelt zich niet senang in huis. Al snel blijkt dat ze het juiste voorgevoel had: oom dringt zich aan haar op, komt elke avond haar slaapkamer binnen en Mackenzie voelt zich niet bij machte om weerstand te bieden.
Als ze met oom en diens maat een dagje de wildernis intrekt, ziet ze haar kans schoon. Ze vlucht en begint een zwerftocht. Daarbij ontmoet ze de oudere Rene Bartlett, een kalme natuurliefhebbende man die net weduwnaar is geworden. Mackenzie richt al haar pijlen op hem, hij moet de man gaan worden die haar weer veilig terug in de bewoonde wereld krijgt. Maar "Bart' heeft daar aanvankelijk geen trek in: terecht vindt hij haar een lastige puber die weigert te vertellen waarom ze hier is (waarom ze zo is zoals ze is).
De enige uitweg die het meisje ziet, is het hinderlijk volgen van Bart, zodat hij uiteindelijk wel met haar in gesprek moet. Langzamerhand ontdekt hij de redenen en oorzaken van haar gedrag. Hij werpt zich op als beschermeling.

Kleine fijne film, die waarschijnlijk in ons land volstrekt onbekend is. Ik kom zulks alleen maar tegen doordat ik de Sundance-zender van Film1 volg, waarop kleine independent-pareltjes worden vertoond. Zeer goed, deze.
Enneh: wat een wonderschone natuur , daar in Alaska.

Met: Bruce Greenwood , Ella Purnell , Brian Geraghty

1 opmerking:

Peter te Riele zei

Ik heb 'm meteen gereserveerd in mijn favoriete bieb. Ga ik kijken.

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...