zaterdag, november 05, 2016

The Wannabe - Nick Sandow

The Wannabe op IMDb (5,1)
Mislukte film, wat mij betreft. Omdat ik niet weet of de regisseur nou een pastiche wilde maken op de maffiafilm of juist een maffiafilm zelf. Hoe dan ook, het rolt en het slentert en het is amateurisch.
Nogmaals, ik weet het niet. Het kan echt zijn dat de regisseur de bedoeling heeft gehad om te laten zien hoe doorzichtig die wereld in elkaar zit en hoe makkelijk het uiteen kan vallen.

Anyways, de film draait om Thomas. Een jong ventje in een flitsend pak en trots bezitter van een fout snorretje. Hij is vast bijwoner van het proces tegen John Gotti, de grote maffiakoning van New York in de jaren 80 en 90. Thomas droomt van een belangrijke rol in de organisatie van Gotti, ziet een voorbeeld in hem zelfs. Zelf is ie armzalig bloemist , veel liever ziet hij zichzelf als man met gouden ringen en grote bolides met aan zijn arm een wulpse golddigger.
De organisatie ziet hem niet staan en dus moet hij zelf zijn naam vestigen. Het lukt hem inderdaad om een dame te vinden die iets ziet in zijn carriereplannen en samen bereiden ze een reeks overvallen voor. Als hij maar steeds de gokhallen van de maffiosi binnenvalt en hen van hun dollars berooft, dan moet hij toch een naam opbouwen van gevreesd gangster, zo is zijn motto.

Ik weet niet of u liefhebber bent van het genre. Nog minder weet ik of ik u deze dan moet aanbevelen. Ik vind het wannabe-all-over.

Met Vincent Piazza, Patricia Arquettte

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...