dinsdag, september 21, 2004

AU *

* een kleine knipoog naar de blog van mijn beminde vriend frommel (bezoek m, al dan niet virtueel, en wens hem sterkte!)

Zijn "au" komt van onze veldwedstrijd van zondag. in diezelfde wedstrijd werd ook vriend Klaas de Fries voor een aantal maanden uit de competitie geschopt door een Abbekerkse randdebiel. Zelden zag ik, in de negende reserve klasse zoveel-en-zoveel, zo bewust een poging om iemand uit de wedstrijd te schaven. Ontdaan was ik, omdat de man kort daarvoor mij al gepakt had (ik had dus ook met het pootje omhoog kunnen zitten). Klaas dus ook sterkte gewenst!
Omdat mij verder niks overkomen was kon ik gisteren mee-futsallen in een team waar een aantal vriendjes van mij zitten. Tijd niet meer competitie-indoor gespeeld, maar het ging leuk (en succesvol: hun eerste winst dit seizoen).
Tot tien minuten voor tijd: hoge bal, ik kop op doel, verdediger probeert ook te koppen. wij raken elkaar: hij een vette bult en ik een opengesprongen wenkbrauw. In eerste instantie rustig op gereageerd: deppen, pleistertje en rustig naar huis. Eenmaal thuis schrok mijn lief zich het apezuur, want zij keek zo de witvlees-vlakte in. Het bleek dus dieper te zijn dan ik dacht. naar de spoedeisende hulp dus. Hulde voor hun kundig en vriendelijk gedrag: in een kwartier tijd was ik gehecht, gelijmd en dichtgeplakt. Vijf dagen mijn kop niet onder de douche, daarna bij de dokter de hechting eruit laten halen; wie weet allemaal net op tijd om zondag weer op het veld aan te kunnen treden.
Een beetje raar geslapen, mijn favoriete zijde kon ik niet gebruiken vannacht. Ik zit dus een beetje gammel achter de desk, op dit moment..
En je snapt dat een knipoog maken ook een beetje zeer doet, Frommel!

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...