donderdag, april 06, 2006

Afko

Wat betekent VVD eigenlijk tegenwoordig?

Vereniging Voor Drekgooien..
Verdonk Verzint Dingen
Vonhoff Voorziet Dalingen

Het kan alle kanten op, nu de partij zo opzichtig is gestart met een stammenstrijd. Mij best hoor, laat de grootste politieke hoer sinds jaren (al sinds begin 80'er jaren regeert de VVD met iedereen die maar met haar wil. Voor geld, ja!), laat die vooral zichzelf dusdanig in verlegenheid brengen dat haar eigen leden niet meer weten of ze nou de van oudsher financiele kant opmoeten of dat ze zich opeens met sociale thema's moeten gaan bemoeien. dat laatste, daar is de vvd nooit zo goed in geweest want hun sociale aanpak strookt zelden met de oorspronkelijke inhoud van liberalisme.
Ik vind het dus prima: zoals de jaren 90 de kans boden om eindelijk eens de christelijken buiten de regering, zo krijgen we volgend jaar op een presenteerblaadje de kans om dat oranje-blauwe gewauwel terug te dringen tot de achterkamertjes waar het hoort...

2 opmerkingen:

Peter te Riele zei

Zo Begt,
Dat gaat vandaag met grof geschut, veel modder(drek)gooien. Ik zou liever het vizier op scherp zetten met inhoud. Volgens mij is de VVD gewoon een politieke partij die regeert met anderen. Niet om geld, maar om macht. Al heeft dat vaak veel met elkaar te maken. De VVD is niet veel 'slechter' dan de meeste partijen in mijn optiek. Wel deel ik je mening over de stammenstrijd. Die is in volle gang, bij aanvang al. Maar mevr. Verdonk kon wel eens hoge ogen gooien.

Ik deel de mening van Rutten. Laat het alsjeblieft om inhoud gaan en niet om buitenkant. Maar ja, daar ligt de zwakke plek van Rita.

Peterter

begt zei

klopt, peterter. ik ben meer voorstander van rutte dan van verdonk. op onverklaarbare wijze is zij populair geworden met het oplezen van regeltjes.
rutte is een debater, die daarbij overigens geheel appeleert aan mijn natuurlijke afkeer van de foute interpreters van de term "liberalisme". Ik zou erg, erg blij zijn als die eens een stapje terug moeten doen..

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...