dinsdag, april 25, 2006

Goed, Fout en Goed Fout

Een nieuwe rubriek op deze blog die zich voornamelijk op het muzikale vlak zal aftekenen.

Op het idee gebracht door de cd die op dit moment opstaat in mijn koffiebekerlade;

Welcome to the Pleasure Dome van het absurde collectief Frankie Goes To Hollywood.
Deze heren musiceerdeen zo koket, zo over the top dat het allemaal opeens weer goed werd.
Briljante nummers als "Relax" en "Two Tribes" illlustreren de goede kant van de ho-heren, dan neem ik de mindere kant van "The Power of Love" wel voor lief..

Goed Fout: Frankie Goes to Hollywood...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hierbij dan mijn persoonlijke goed/fout hit: "Heaven must be missing an angel" van Tavares... tis natuurlijk een vréselijk campy nummer, maar op de één of andere manier werkt het nummer bij mij altijd op de vrolijkheidsspieren! Chagrijnig blijven als dit muzakje in mijn oren klinkt is voor mij schier onmogelijk!

FROMMEL zei

welcome to the pleasure dome is een briljante plaat. helemaal kapot gedraaid in mijn tienerjaren (ohohoh wat is dat alweer lang geleden en wat wordt ik toch oud) de opvolger rage hard rukt. nix. dat is het. maar laten we maar helemaal zwijgen over wat holly johnson solo uitgebracht heeft.

overigens gaat het gerucht dat welcome in zijn geheel is ingespeeld door de heren van de blockheads. juist die van dury.

begt zei

toe maar, respectievelijk instemming en aanvulling op deze muzikale fruitmand.
@frommel: klopt dat het niveauverschil van hun werk zeer varieert, daarom zitten ze ook in goed fout!
@edy: idd campy, moest het altijd draaien voor de dance classics-avonden.
Op het moment dat mijn maatje Hans Engel naar de eeuwigheid geschoten werd, beloofde ik het niet meer te draaien want hemel had er juist een Engel bij!!!

Anoniem zei

Frankie Goes to Hollywood had lekkere nummers. Ik zal zo'n jaar of 11 geweest zijn toen Holly Johnson uit de band stapte en een paar solo-hitjes scoorde. Ik was helemaal fan en een tijd lang sierde een pagina uit de Hitkrant met beeltenis van Holly Johnson de ruimte boven mijn bed. Met terugwerkende kracht heb ik nog wel eens twijfels over mijn hetroseksualiteit. ;)

begt zei

oeioeioei, maxx, ook nog eens ruimte voor bekentenissen hier.
het wordt gezellig op de site...

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...