maandag, oktober 03, 2005

Eigen risico

Een in nederland sterk ingeburgerde term is "eigen schuld, dikke bult". Tot in de verzekeringswereld toe trekken wij dat door met onze eigen risico-dekkingen.

Daar moest ik aan denken toen ik net mijn boodschapje deed op de nieuwmarkt en op het terras ernaast de restanten aantrof van wat een van onze leukste (en grootste) nationale acteurs is geweest.
De heer Rijk de Gooijer zat daar zojuist (kwart voor een smiddags, een graad of zestien) van een grote sorbet te lepelen. trillend, morsend en waarschijnlijk de helft niet meer proevend.

Ik weet best, hij heeft het er-net als mijn grote held Ramses- naar gemaakt door jarenlang te testen hoeveel drank zijn lichaam en geest konden verstouwen, maar toch doet het me zeer als ik zie hoe een icoon kan aftakelen na een "rijk" leven...
Rijk, hou nog even vol man....

2 opmerkingen:

carolien zei

ik zag een weekje of wat geleden, mijnheer rijk in alleen zijn blouse en onderbroek een koppie koffie drinken met de deuren (je kent het wel, geen balkon maar alleen deuren en een railing) van zijn grote herenhuis open.

(hij woont daar dus om de hoek)

overigens zag hij er toen nog vrij gezond uit. maar rijk we willen niet je onderbroekje zien

begt zei

ik hoop dan ook dat ie alleen maar een slechte (lees "zware") nacht had gehad toen ik m zag.
de man is nog te kleurrijk om te missen

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...