zondag, juni 02, 2024

Of ik gek ben (aka As if i'm crazy)- Frank Lammers

Of ik gek ben op IMDb (5,9)
 Of ik gek ben op Moviemeter (2,59)

Acteur/regisseur Frank Lammers kan bij mij een aardig potje breken. Hij komt op mij over als een onafhankelijk denker, die bovendien zijn meningen met aardig wat humor naar buiten brengt. Motivatie voldoende dus om deze film uit 2016 te gaan kijken, onlangs van de NPO opgenomen. Geen onverdeeld succes, maar op grond van mijn waardering voor hem toch een 6min eruit gesleept. 

Benjamin, aankomend kunstenaar, belandt in een nogal potsierlijk weergegeven TBS-kliniek. Hij wordt verdacht van verkrachting en mishandeling van twee jonge vrouwen, die hij in het Amsterdamse Bos zou hebben overweldigd. Probleem is: Benjamin kan zich daar niets meer van herinneren, ook na zoveel tijd nog niet. Hij krijgt flarden van ogenschijnlijke herinneringen op zijn netvlies, maar weet niet of dit "waar" of "waan" is. 

Lusteloos vervult hij zijn dagen, ondanks de goede zorgen van kliniek-medewerkster Marieke en ondanks de vriendelijke benadering door mede-gevangenen Grover en Herre. Wanneer hij op een dag bij de directeur (een zwoele rol van Monic Hendrickx) moet komen en daar plots zijn oude vriend kunstenaar Gregor ontmoet, beginnen Benjamins gedachten langzaam te verschuiven. Hij begint langzaam in te zien waarom hij zich niet zoveel van het gebeurde kan herinneren.

Met; 

Mike Weerts                Mike Weerts

Matteo van der Grijn    Matteo van der Grijn

Sanne Langelaar            Sanne Langelaar

Monic Hendrickx        Monic Hendrickx

Cees Geel                    Cees Geel

Dennis Grotenhuis    Dennis Grotenhuis

Geen opmerkingen:

For all mankind - Al Reinert

For all mankind op IMDb (8,1)   For all mankind op Moviemeter (3,80) Door de heerlijke film " Fly me to the moon " weer even herni...