dinsdag, juni 22, 2004

HIJKLMNOP

Ok, ietwat cryptisch. Uitleg: kent u de campagnes van luchtvaartprijsbreker Easyjet? Die focust zich heel erg op de KLM in haar advertenties. Laatstelijk een tweekleurenprint waarbij in de ene helft KLM in huiskleur blauw en in de andere helft in oranje (huiskleur Easyjet) de letters NOP stonden. Dit om het giga-prijsverschil tussen de 2 te accentueren.
Daaraan moest ik denken toen ik las dat de KLM aan gayvertising gaat doen: ze richt zich op de prijsbewuste italiaanse homo-man. Die moet naar Amsterdam, ahum, getrokken worden middels banners op de site www.gay.it.
Emancipatoir, dat zeker.

Ik zie nu de plagerige advertenties al voor me: in dezelfde opmaak staan nu in de rechterhelft weer de letters KLM, in de linkerhelft staat HIJ in italie-blauw.

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...