maandag, juni 07, 2004

ZE ZIJN TERUG!

Dawas een aantal jaren geleden een goed bedoeld, edoch slecht gebracht liedje van de Jazzpolitie (jaja, alleen die naam al!).
Wat wèl is blijven hangen is de naam van het liedje. Het was tenminste het eerste wat ik dacht toen ik in de krant las over een uit de hand gelopen demo in Den Haag. Blij verrast was ik dat mijn vrienden Antifa's nog steeds in verzet komen tegen bijeenkomsten van liederlijke lieden als die van Nederlandse Volksunie en het iets meer geapprecieerde gezicht daarvan, Nieuwrechts.
De scheidslijn tussen vrijheid van meningsuiting en het uitdragen van fascistoide ideeën blijft voor mij een moeilijke, en voor velen met mij. Puur in dat licht moeten de 330 arrestaties ook gezien worden: niet alle demonstranten zijn ondemocratisch, het verschil is alleen dat zij met die worsteling wel iets dòen! En daar zijn er niet veel meer van in Nederland, waarvoor dus respect.
Om je de kans te geven mee te denken over dit politiek en humaan dubio: bijgaand twee lijnrecht tegenover elkaar staande websites: Kafka en antifa (Al zou je uit de rechter naam niet concluderen dat ie aan de andere kant van het spectrum zit). Wellicht helpt het je je mening te vormen

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...