donderdag, december 02, 2004

Artikel vs Artikel

Lezik zojuist dat één van de leden van de Moszkovicz-stam bezig is met een proces tegen de makers van een evt. vervolg op de film "Submission".
De advocaat zegt te spreken namens "een aantal islamitische cliënten" en wil met dit proces Hirsi Ali verbieden om zich 'voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam'.
Interessante discussie. Want: gaat dit dan inderdaad een uitwas worden van het godslasterwetje der Donners?
Welk belang gaat prevaleren? De meningsuiting of de godsdienst? Zoals ik al eerder blogde: die twee vrijheidsartikelen bijten elkaar en nederland weet er sinds kort geen weg meer mee.
Ik wens de rechters wijsheid, want ik voorspel: de uitspraak is niet goed of hij deugt niet...

1 opmerking:

Anoniem zei

By SJJ - A Bloggers Pain in the Ass...
Ja ja, je kan gerust stellen dat het nu geen saaie tijden zijn. Ik denk dat het wel goed is dat het nu 'voor de rechter' komt, met ook nog een top advocaat... Zo hoort het toch eigenlijk te gaan, lijkt mij. Intressante ontwikkeling, die men ook in het buitenland aandachtig zal gaan volgen...
Maar nu eerst Bernard begraven...

Simple Minds: Everything is Possible - Joss Crowley

Simple MInds: Everything is possible op IMDb (8,0)   Simple Minds: Everything is possible op Moviemeter (3,30) Een 8,0 op IMDb. Dat is echt ...