donderdag, september 08, 2005

Forens

Mijn liefje is deze week haar bestaan als forens begonnen. X11 ben dat al 25 jaar en daarmede redelijk wat gewend.
En toch he, toch blijft het me verbazen met welke amateuristische, zeg maarFranse slag-houding de NS altijd de periode na de vakanties ingaan.
Jaar in, jaar uit ontstaan er plotseling problemen als iedereen weer aan het werk blijkt te gaan. Sinds de invoering van hun eigen zomerrooster kunnen de spoorwegen opeens niet meer omschakelen, lijkt wel.
Op het loeidrukke traject dat ik bereis, Hoorn CS-Am*dam CS v.v., worden sinds deze week opeens geen dubbeldekkers meer ingezet in spitstijd, nee het zijn de oudste (ok bijna oudste, hondekoppen hebbik nog niet gezien) treinen die ten eerste uit elkaar vallen bij de deuren, ramen en pogingen tot airco-knoppies. Wat veel ernstiger is, ten tweede, is dat deze treinen de helft aan zitplaatsen hebben. Veel staand volk dus en dus lijkt de trein rustiger te moeten reizen. Tot nog toe heb ik elke dag een kwartiertje extra op de heenweg en een minuut of vijf a tien op de terugweg gekregen van de NS.
Das het ergste nog niet hoor, maar waar moet mijn lief nu haar vertrouwen op bouwen? De eerste twee dagen te laat op haar werk, twee keer staan ipv een zitplaats onderweg naar je werk?
Hoelang hebben de materieelmensen van de NS eigenlijk zomervakantie?

Ik blijf me verbazen....

1 opmerking:

FROMMEL zei

en de benzine is ook te duur...

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...