woensdag, oktober 18, 2006

Steden van morgen

Een mooi rapport schijnt te zijn verschenen. "Steden van morgen, keuzes voor vandaag' gaat over de socio-demografische voorspellingen van onze grote steden. interessant, het lezen waard.
Mijn Volx zet er een heel leuk verklarend plaatje bij. op pagina 3 staat een grafische weergave van het opleidingsniveau van de bevolking in onze metropolen.
Direct zie ik verklaard waarom in Rotterdam de lijsten Fortuyn en Pastors zo enorm explosief konden opkomen: een substantieel deel van rotterdam is (veel) lager opgeleid dan in ieder geval Amsterdam maar ook Utrecht en Den haag. Sterker nog, lager dan het landelijk gemiddelde.
En nou wil ik graag een chargerende lans breken voor de analyse dat er een groot verband zit tussen afnemend verstandelijk niveau en toenemend "leefbaar" denken.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

.....kijk uit voor de splinters, een ehbodoosje kan enig leed uitkomst bieden; maareh ut wordt weer tijd -zeker in deez herfst - voor een schuimend bokje......

Anoniem zei

ik vind het droevig...dat je zoiets plaatst...

begt zei

tis inderdaad droevig..

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...