Creatieve lui moeten niet in zaken gaan. Zogauw je je aandacht moet verdelen tussen geld verdienen en mooie dingen maken, gaat er ergens iets spaak lopen.
T kan zakelijk goed gaan, maar dan is er muzikaal gewoon een dood eind (madonna en rolling stones bijvoorbeeld), t kan creatief goed gaan maar dan loopt er zakelijk iets mis (Bowie vroeger, vul zelf aan)
Xag vannacht op "the Beeb" de prachtige documentaire over opkomst en ondergang van Factory, het vernieuwende platenlabel van bands als Joy Division, New Order en Happy Mondays.
Vanuit idealisme gestart doorliepen ze de tocht over de Rubicon: toen eenmaal de keuze gemaakt werd een danstent te beginnen in plaats van met de verdiende royalties een opnamestudio te starten, werd duidelijk dat de muziek op de tweede plaats kwam en er op een andere manier geld verdiend moest worden.
uitkomst is bekend: tent dicht, label opgeheven en alle betrokken muzikanten in meer of mindere mate berooid.
prachtig om al die praatkoppen voorbij zien komen die DE muzikale creativiteit uit mijn jeugd bezaten, maar die met een variëteit aan spijt achterom kijken.
Voor ik ging slapen, draaide ik eerst nog maar eens het meestzeggende "A means to an end" van JD. Amen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Finding Steve McQueen - Mark Steven Johnson
Finding Steve McQueen op IMDb (6,2) Finding Steve McQueen op Moviemeter (2,99) Finding Steve McQueen op Wikipedia Tamelijk niemendallige hei...

-
Hard Truths op IMDb (7,3) Hard Truths op Moviemeter (3,83) Voordat ik gisteren de zaal betrad toch eerst nog even opgezocht welke films va...
-
The Barefoot Emperor op IMDb (5,6) The Barefoot Emperor op Moviemeter (2,19) Veel leuker dan ik vooraf verwachtte, deze satirische én absu...
-
Krachtige film , met een jeugdige powervrouw in de hoofdrol. Hoewel de film uitermate Italiaans aandoet, is het toch echt een Franse film. C...
2 opmerkingen:
En Begt, ben jij creatief?;0)
ik ben in ieder geval niet zakelijk!!
Een reactie posten