Creatieve lui moeten niet in zaken gaan. Zogauw je je aandacht moet verdelen tussen geld verdienen en mooie dingen maken, gaat er ergens iets spaak lopen.
T kan zakelijk goed gaan, maar dan is er muzikaal gewoon een dood eind (madonna en rolling stones bijvoorbeeld), t kan creatief goed gaan maar dan loopt er zakelijk iets mis (Bowie vroeger, vul zelf aan)
Xag vannacht op "the Beeb" de prachtige documentaire over opkomst en ondergang van Factory, het vernieuwende platenlabel van bands als Joy Division, New Order en Happy Mondays.
Vanuit idealisme gestart doorliepen ze de tocht over de Rubicon: toen eenmaal de keuze gemaakt werd een danstent te beginnen in plaats van met de verdiende royalties een opnamestudio te starten, werd duidelijk dat de muziek op de tweede plaats kwam en er op een andere manier geld verdiend moest worden.
uitkomst is bekend: tent dicht, label opgeheven en alle betrokken muzikanten in meer of mindere mate berooid.
prachtig om al die praatkoppen voorbij zien komen die DE muzikale creativiteit uit mijn jeugd bezaten, maar die met een variëteit aan spijt achterom kijken.
Voor ik ging slapen, draaide ik eerst nog maar eens het meestzeggende "A means to an end" van JD. Amen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Nel mio amore (aka Answer me) - Susanne Tamaro
Nel mio amore op IMDb (6,0) Nel mio amore op Moviemeter (2,58) Nel mio amore op Wikipedia Velen van u zullen wellicht weten dat ik - met e...

-
Hard Truths op IMDb (7,3) Hard Truths op Moviemeter (3,83) Voordat ik gisteren de zaal betrad toch eerst nog even opgezocht welke films va...
-
American Fiction op IMDb (7,5) American Fiction op Moviemeter (3,56) American Fiction op Wikipedia Wat een heerlijke film! Niet alleen doo...
-
Krachtige film , met een jeugdige powervrouw in de hoofdrol. Hoewel de film uitermate Italiaans aandoet, is het toch echt een Franse film. C...
2 opmerkingen:
En Begt, ben jij creatief?;0)
ik ben in ieder geval niet zakelijk!!
Een reactie posten