maandag, juni 30, 2008

Doorpakken

Ik gun ze vandaag van harte hun feestdag. Morgen ook zelfs.
De antirook-fundi's beleven hun finest hour en mogen dat even vieren.

Even maar, want daarna moeten ze natuurlijk wél doorpakken. De strijd tegen alles dat ongezond is én waar je andere mensen last mee bezorgt, moet natuurlijk wel gevoerd blijven worden.

Daarom weet ik dat ze hierna te hoop zullen gaan lopen tegen de luchtvaartindustrie. Alle vakanties, alle kerosineverspreidingen zullen het richtsnoer moeten worden van hen die het zo goed met andermans gezondheid voor hebben.
Daarna komt de strijd tegen de auto. Stinkende bakken die nutteloos binnen de eigen wijk rondrijden voor een boodschapje, of die allemaal met één inzittende in de file gaan staan: het kan gewoon niet meer in deze tijd van verantwoordelijkheid voor elkaar.
Tenslotte zullen ook brommertjes, barbecues en vuurkorven het onderspit moeten delven van de zo gemotiveerde moralisten.

Ik hoop dat ze, zodra ze uitgefeest zijn, de handschoen terstond weer oppakken.
Want voor intolerant of hypocriet zullen ze niet versleten willen worden, toch??

6 opmerkingen:

Herr Meijer zei

En ik maar hopen dat als eenmaal de rook om je hoofd is verdwenen juist jij meer energie hebt om je op dit soort zaken te storten.

Grappig trouwens hoe je denkt: dus omdat ik vind dat mijn kleren nodeloos stinken ben ik een hypocriet als ik niet tegen kerosine ga protesteren?

Ik kan je wel twee dingen zeggen, ik ga vaak te fiets naar mijn werk, juist dichtbij huis waarmee ik veel minder verdien dan in de grote stad, maar dat interesseert me dan weer iets minder.

En vliegen deed ik al nooit, maar ik volg de ontwikkelingen van de derde generatie biobrandstoffen op de voet: algen, kweekbaar in zout water, buiten de voedselketen van mensen om en bovendien zich vermenigvuldigend in een dag, worden nu al gebruikt voor brandstof voor vliegtuigmotoren. Zulke ontwikkelingen kunnen snel gaan: over tien jaar is vliegen misschien wel de meest milieuvriendelijke vorm van vervoer.

Herr Meijer zei

Van die barbecue's ben ik het trouwens direct met je eens: wie eet er na vier, vijf seizoenen Keuringsdienst van Waarde nu nog vlees tegenwoordig?

:)

begt zei

Als jij denkt dat je kleren nu niet meer gaan stinken, ben je niet helemaal van deze wereld. alleen ga je nu andere dingen ruiken, dat is dan weer het "ahum" verfrissende.

maar wees blij: door al dit soort acties er ontstaat langzamerhand wel een hele schone en keurige en nette en frisse en niet leuke wereld!!!

Tenslotte: de demonstraties tegen de brandstofprijzen en tegen de vliegtax bewijzen wel dat het betreffende volk helemáááá'l niet van plan ook maar iets van haar grootverbruik op te geven. Nodeloos egoistisch

milieuvriendelijk vervoer zal dan ook utopisch blijken, zo cultuurpessimistisch ben ik dan weer.

Herr Meijer zei

Deze dagen in de trein zitten, dat ruikt lekker :)

begt zei

tja, mensen met smetvrees moeten natuurlijk sowieso niet buiten komen. OF stevig gaan roken, want die zijn eigenlijk toch al opgegeven..

Anoniem zei

sailing home, saling home, saling home, geen brandstof, pure windkracht en zonpanelen, alleen een pietsie diesel om aan te meren, sailing home>

zeeduivel

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...