dinsdag, december 23, 2008

Zou t dan toch?

Degenen (aan elkaar) die mij kennen, weten hoe t zit. ik ben gezegend met een speciaal soort genen. Dé genen!
Van huis uit een brede interesse die anderen wellicht nieuwsgierigheid noemen.
Van huis uit gezegend met een vermogen om feiten te onthouden, een vermogen dat anderen wellicht freaky noemen.
Van huis uit een drang tot communicatie, wat sommigen drukte noemen.
Dé Genen.

Afgelopen weekend kaapten mijn dochters mn itunes, om simpelweg "Hallelujah" in te tikken. Zij volgen nog keurig de internationale hitcharts en zien dat er op dit moment drie versie van "Hallelujah" in de charts staan. Of ik die heb...

Jazeker: de originele. En minstens drie covers. maar niet die nieuwe. Minstens vijf keer klonk de Jeff Buckley-versie door de boxen dit weekend. john Cale haalde het vier keer en het origineel van Cohen bleef iets achter.
Geïnteresseerd luisterden de dames waar nu de huidige hitjes op geïnspireerd zijn, bovendien kwam een van de dames nog met de opmerking "maar pap, dit nummer zat toch ook in Shrek??". klopt, wijsneus!

De genen lijken voor een fijn stukje doorgekweekt. zou t dan toch waar zijn?

Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...