woensdag, december 03, 2008

Massavernietigingswapens

Aangezien op poliziek palliatieve sedatie wordt toegepast, probeer ik het maar hier:

ziet nu niemand een verband tussen Bush' boetekleed over de moord op Saddam Hoessein en de wijze waarop op dit moment Mugabe met rust gelaten wordt?
Ook daar komen, naast de al bekende verhalen van massamoorden middels politie en militair-geweld, nu de berichten naar buiten over gebruik van chemische wapens tegen de eigen bevolking. De grootste levende fascist op aarde eigent zich het complete diamantaire vermogen van zijn land toe en bespuit en bedwelmt de arme bevolking die daar ook aanspraak op zou willen maken.

Er is werkelijk niets humanitairs meer aan dat land, maar ja, geen olie he...

Welke president, welke organisatie zegt er over vier of acht jaar dat hun grootste fout is dat ze zich niet hebben ingezet om mugabe af te zetten??

5 opmerkingen:

Anoniem zei

De grootste fout is niet zozeer hem niet af te zetten maar veel meer hem in het zadel te hebben geholpen.

Ik geloof veel meer in een nonviolence movement zoals Gandhi ooit begon dan de inzet van vernietigingswapens. Daarbij moet je conflicten in de kiem smoren en dus niet laten escaleren. Dat escaleren is nu volop aan de gang met alle gevolgen van dien.

Peterter

begt zei

met alle respect: ik geloof niet meer in een vreedzame oplossing aangaande mugabe.
op een of andere manier moet 's mans verouderingsproces worden versneld!

Anoniem zei

Why do we kill people to tell people that killing people is wrong? (amnesty international)

Peterter

begt zei

ik snap dat, peter. en wil t ook best onderschrijven. ik zeg ook niet dat de man buiten adem moet worden gebracht om anderen te redden. ik zeg dat hij -net als Saddam- in ieder geval ten val moet worden gebracht. als men dan leert van de daarbij gemaakte fouten, kan deze bejaarde denker rustig nog een paar jaar op Robbeneiland zitten, daar heb ik helemaal geen moeite mee..

Anoniem zei

aardig linkje naar Amnesty animatie:
http://www.sevensheaven.nl/images/extra/animation-animatie_greenpeace_large.swf

Peterter

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...