zaterdag, november 14, 2009

Talentpool

Blijk ik opeens te wonen in "een bruisende stad met een rijke historie en een focus op de 21e eeuw" .
Zie in de krant een advertentie van mijn gemeente die op zoek is naar "8 avontuurlijke jonge talenten". Blijkbaar om de stad een creatieve impuls te geven.

Hoorn bruisend? Hoorn creatief? Hoorn richting de 21e eeuw? Waar in dit openluchtmuseum moet dat dan gaan gebeuren? in de cafés, die om 12 uur hun deuren moeten sluiten? op het centrale plein, waar kaasmarkten en oud-hollandse markten het dichst bij een uiting van cultuur komen?? in de kaalgeslagen woonboulevard? bij het jaarlijkse ringsteekevenement of de dag van het paard?

Ik ga er eens lekker voor zitten, laat die talenten maar poolshoogte komen nemen

5 opmerkingen:

Herr Meijer zei

Vergeef het ze, Begtje, echt, ze weten niet beter! Gemeentelijken denken werkelijk dat ze erg ver zijn: verlicht en verheven. Helaas is de realiteit dat deze hoofdrolspelers van het blijspel 'We begrijpen geen ruk van wat er zich afspeelt in de stad' niet ver, maar o-ver zijn: overmoedig, overbodig en overbetaald.

begt zei

en troost je met de gedachte dat MIJN gemeente bezig is met aansluiting van de omliggende gemeentes. De uwe dus ook! Hoorn (ook wel Kaapstad genaamd) komt naar je toe!!)

Herr Meijer zei

Ze polderen dat kansloze Hop maar in. Uilskuikens. Bouwen ze een gebouw met uitstraling en uitzicht, belemmeren ze dat zelfde uitzicht door het vol te plempen met voor-kunst-geldende handel waar alleen de firma Blokdijk of Nannings echt gelukkig van kan worden.

Of, nee, nog mooier, dat Industrieterrein-aan-zee. Wel met de rug naar de zee, maar toch, Hoorn heeft het!

Got, wat een visionairen daar.

Anoniem zei

Breek me de bek niet open, het lijkt Haarlem wel!

Hans

Stefanus Rafael Maria zei

Ik vraag me af wat je een vreemdeling(e)van Hoorn zou moeten laten zien. De kouwe, kille feestverlichting? De kaalslag van het Julianapark? JP?
Ik bezig hem maar weer eens: BAH!

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...