woensdag, december 09, 2009

XTC

Het voordeel van een themaweek inlassen is dat er voor jezelf ook oude herinneringen opdoemen.
Deze week draai ik elke morgen bij het werk-opstarten een plaat van de heavy onderschatte band XTC. oorsprong in de wave, langzaam doorgegroeid naar pure pop in de beste engelse songschrijvers-traditie. Een genot om al die liedjes weer voorbij te horen komen.

Nu draai ik "english settlement", u weet wel: de plaat waar grootste hit "senses working overtime" op staat. En in mijn hoofd sta ik weer in een dampend paradiso, te kijken naar een allesoverspannend doek waarop het logo van de plaat is afgebeeld. Nu denk ik "XTC, deden die dan toen al aan marketing?", toen vond ik t vooral imponerend omdat de band zichzelf tot minipoppetjes onder dat megadoek transformeerde. Waardoor de aandacht nóg meer uitging naar de muziek. En man man , wat is die toch goed!!
Ik ben al mn hele leven drugsvrij, maar xtc-addict blijf ik!

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...