donderdag, februari 04, 2010

Prutser

Grif geef ik toe dat ik show 1 en 2 veelzeggender vond, beter dus wellicht. Maar ik heb wel anderhalf uur dubbel gelegen van het lachen, dus slecht kan zijn program niet geweest zijn.
In de derde show van Wim Helsen, "Het uur van de prutser", doet hij anderhalf uur lang een poging een door hem opgeschreven sketch in een bakkerij voor te lezen. Teveel zijpaden dwingen hem echter steeds weer een extraatje te vertellen, waardoor briljante verhaallijnen als de verschijning van de Schele Jezus plots met zijn bakkerservaringen verweven worden.

Het gaat over niets, het is eng geestig en af en toe geestig eng. Helsen schroomt namelijk niet de kijker op het verkeerde been te zetten met lieflijke fabels die waanzinnig grof en hard eindigen. En juist dat maakt dat ik elke show opnieuw van hem geniet.
Niks prutser, Helsen is, zoals 1 van mijn faceboek vrienden meldde, de koning. Ik ruil Willem alexander graag voor hem in.

Geen opmerkingen:

Simple Minds: Everything is Possible - Joss Crowley

Simple MInds: Everything is possible op IMDb (8,0)   Simple Minds: Everything is possible op Moviemeter (3,30) Een 8,0 op IMDb. Dat is echt ...