dinsdag, februari 23, 2010

Overtuiging

Ik weet het steeds zekerder: na haar optreden in DWDD gisteren ben ik er van overtuigd dat ik Femke Halsema ga stemmen de komende verkiezingen. Dan ben ik straks ook landelijk weer volledig bij GL teruggekeerd.

De redelijkheid, de welbespraaktheid maar vooral het vernuftig inzicht van een overtuigd politiek dier maken haar op dit moment voor mij de puurste politicus die er in het Haagse rondloopt.
Haar stelling dat we een coalitie-land zijn en dat juist dat gegeven maakt dat we niet de hele tijd hard op onze eigen meningen moeten gaan slaan, toont een inzicht dat bij veel, heel veel mensen in dit land ontbreekt.

Topopmerking van haar was gister in het gesprek over wel of niet met de VVV: "wij verkeren bij Groen Links in de gelukkige omstandigheid dat wij de enige partij zijn waarom heer Wilders zélf een cordon sanitaire heeft gelegd".

Go, Femke!

2 opmerkingen:

Kiwi zei

Hen je al kaartjes aangevraagd voor haar #twit feestje? ;-)

begt zei

nee, ik hou deze verhouding puur zakelijk! dat schept duidelijkheid

There's always hope - Tim Lewiston

There's always hope op IMDb (5,0)   There's always hope op Moviemeter (1,88) Gewoon een zoetsappig filmpje, maar dat kon deze kijker...