zondag, maart 03, 2019

Spiderman : Homecoming - Jon Watts

Spiderman: Homecoming op IMDb (7,5)
Echt waar! Ik! Deze! Ik heb (m) afgezien.
Lekker twee daagjes weggeweest , best moe en niet al te veel zin in complexiteit. En daar stond deze: op de harde schijf. Waarom weet ik niet precies meer, maar ik had de film ooit opgenomen. Waarschijnlijk omdat ik van mezelf vind dat ik af en toe genres moet proberen waar ik niet goed in ben , er zou er zomaar eens eentje tussen kunnen zitten die mijn vooroordelen ontkracht.

Deze niet. Dan weet u dat vast. Superhelden-verhaaltjes dienen nu eenmaal volgens een vast stramien te lopen, het mag niet al te veel verrassingen opleveren. Maar wel een paar. In deze film zat de verrassing erin dat Spinneman (zoals hij vroeger in de stripboekjes van mijn broer heette) nog jong is en nog stage loopt bij Stark Industries,  het bedrijf van zijn grote voorbeelden The Avengers.
Peter Parker is in deze film gewoon nog een scholier die natuurlijk heel slim is maar moeite heeft in het gareel van de school te blijven en die daarom alvast de stage is aangegaan Waarom leren als je straks de mensheid moet gaan helpen? En dat ook goed kunt?
Naast deze uitermate menselijke trek speelt er nog een: hij is heimelijk verliefd op een klasgenootje. Hij denkt dat ze onbereikbaar is, maar ze blijkt hem leuk te vinden ondanks zijn herhaaldelijke uitvluchten en verdwijningen. Ze werken toe naar "the proms" , we zijn benieuwd of het Parkertje gaat lukken.
In de tussentijd strijd hij tegen een bende die wapens met een bovennatuurlijke kracht stelen en verhandelen. Is niet goed voor de wereld, dat snapt u. Dus Spiderman moet gaan vechten met de bendeleden. En vooral met hun baas, een man die met een megagroot gierenpak met vleugels uitermate gevaarlijk en aggressief is. Spidermannetje kan zijn borst natmaken, zogezegd.
Het lukt Spiderman om de mooie Liz mee te krijgen naar de proms. Hij haalt haar thuis op , u mag raden wie de vader van het meisje is. Vanaf dat moment gaat het hard (tegen hard).

Met : Tom Holland, Robert Downey jr. , Michael Keaton, Laura Harrier, Marisa Tomei

Geen opmerkingen:

Green Border (aka Zielona Granica) - Agnieszka Holland

Green Border op IMDb (6,4)   Green Border op Moviemeter (3,50) Ik kon de slaap maar moeilijk vatten gisteravond, er spookte te veel door mij...