donderdag, september 28, 2006

De beschouwingen beschouwd

Het wordt weer een herhalingsoefening, daar ben ik wel achter. Ik heb een te lage achting van het volk gekregen om nog optimistisch te zijn of zij de doortrapte propaganda van deze coalitie nog wel doorzien.
Beide partijen geven aan het regeren heerlijk te vinden, wél te doen zonder omzien. Vooral zonder omzien ja, want het slagveld dat ze achter laten, dat interesseert ze niet. Dat ze een volledige tweedeling van de maatschappij geschapen hebben, doet ze niks want zij zitten nu eenmaal precies aan de goede kant die het allemaal verdeelt. en die club zal er ook voor zorgen dat ze het straks allemaal opnieuw (onderling) verdelen.

Hoe ferm Bos zich ook verdedigde, ik ben bang dat hij niet opgewassen is tegen de staatsreclame die dit kabinet zichzelf gunt.

Voor t eerst overweeg ik dit jaar een strategische stem, puur en alleen omdat ik niet stemmen de juiste weg niet acht. Zo hoop ik alsnog iets van een minder rechtse en minder onrechtvaardige coalitie in het zadel te kunnen helpen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jij denkt dus wanneer WB er zit dat ie dan anders gaat doen dan JPB? Laat me niet lachen, ik weet zeker dat dit niet zo is. Links lullen en rechts zakken vullen. Zo gaat het al decenia lang dus Begt laat die illusie maar los. En ach als je toch een positieve stem wilt uitbrengen kies dan in plaats van de Partij van de Anders voor GRoen Links of de SP.

begt zei

ik kots van de uitdrukking 'links lullen, rechts zakken vullen', wat is dat?
betekent dat bijvoorbeeld dat geen VVD'er zich ook maar mag uitlaten over sociale problemen omdat dat "rechts lullen, links vullen" zou zijn?
beetje vaag en achterhaald, dat standpunt.
JA, ik denk wel dat het met bos anders zou zijn, al had ik ook liever op zeker gespeeld met mijn ouderwetse PPR, eh PSP eh SP stem..

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...