maandag, november 20, 2006

De Basisweg

Vandaag de eerste werkdag in het "stadhouderloze" tijdperk. De baas is weg, zoveel moge duidelijk zijn. Na een goed en productief begin ontwikkelden wij een langdurig wringende relatie. Op sportieve wijze namen we vrijdag afscheid van elkaar door inderdaad te verwijzen naar de behaalde resultaten en de melding dat we het beiden betreurden dat er aanvaringen geweest waren, maar dat het blijkbaar zo heeft moeten zijn.
Inhoudelijk heb ik het idee dat ik de komende tijd iets meer ontspannen tegen de materie aankijk, het besluit om zelf op te stappen is immers genomen. In mijn thuisinbox dit weekend weer twee nieuwe functies aangeboden gekregen door de koppensneller (voor intimi: headhunter), ik ga mij rustig inlezen.

PS: voor degenen die bij het lezen van de kop dachten dat ik een artikel ging schrijven over het rechtse vod "de Telegraaf", dat op de Basisweg gevestigd is: die hebben het helemaal mis. In deze verkiezingstijd laat die papierbrij weer zien waarom zij de enige krant waren die in de 2e wereldoorlog toegestaan was: heulen met het gezag en alles zwart maken wat links en buitenlands is. Geenstijl, zegt u? Ja, dat ook. Daarom: ik hoef daar geen woord aan vuil te maken, dat kunnen ze zelf.

2 opmerkingen:

Peter te Riele zei

Mooi adres voor een krant zonder ruggengraat:
basisweg
toevallig ook nummer 13?

Peterter

begt zei

nee, ik geloof dat ze zelfs dát omgedraaid hebben...

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...