maandag, november 06, 2006

Little Girl


Kwas 17, zomer 1978. Met broer D en diens rokende Simca togen we naar het AZ-stadion. Eenmalig was de toenmalige footballpitch van de Alkmaarderhout het gastkleed voor een horde popfestival bezoekers. Alkmaar pop 78, 1 van mijn eerste grote festivals.

Broer J wazzer ook, en bij het optreden van Mink DeVille stond ie na elk nummer keihard te schreeuwen: "Little Girl"! Ik begreep daar weinig van, willy deville was toch duidelijk een macho-manneke.
Totdat ie het nummer "Little Girl" inzette. Opeens begreep ik broerlief. Wat een muzikale pracht! Welk een intieme liefdesverklaring.
Heb nu een verzamelaar van DeVille in disguise opstaan en hoor: daar komt "Little Girl" voorbij. Opeens vlieden de gedachten maar liefst 28 jaar terug. J'ventje: this note's for you!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Was dat het festival waar ook Ian Dury optrad? Daar ben ik ook nog geweest. Een hele leuke warme alcoholrijke dag was dat.

begt zei

klopt, ian dury en whitesnake en brood en weet ik wat nog meer.
ian dury was hilarisch met zn tasje met prullaria dat ie t publiek inslingerde. hij raakte een beetje in paniek toen t publiek met graspollen begon terug te gooien...

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...