vrijdag, oktober 24, 2008

Putemmer

Ik draai vandaag "I feel you" van Depeche Mode.

Omdat het intro van "I feel you" het openingsstuk was van het radioprogramma waar ik een aantal jaren aan mee mocht werken.
Omdat dat programma samengesteld en gepresenteerd werd door Cornelis Putemmer, de onnavolgbare plezier(ige)dichter hier ter stede.
Omdat ik al de hele week met Cornelis meevoelde, terwijl hij op 100 meter van mijn huis zijn doodsstrijd uitvocht (hij zou het zelf "Gerommel in de marge" hebben genoemd).
Omdat die strijd gisteravond ten einde kwam en Cornelis eindelijk zijn stoffelijke bestaan kan inruilen voor een hopelijk permanent spiritueel zijn.
Omdat ik met "I feel you" weer terugdenk aan een aantal onvergetelijke avonden, aan de lol van de voorbereiding van het programma en aan de inspiratie die de man heeft geleverd voor een continue brij van woordspelingen.

Cornelis, ik kan alleen nog maar de standaardafsluiting van een der programma-columns aanhalen: "proost"! I feel you!

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...