maandag, april 30, 2012

The Clearing- Pieter Jan BruggeE

Een oudje, afgelopen week door vrouwlief op de harde schijf gezet. Vooral lonkend omdat het trio hoofdrolspelers memorabele dingen heeft gedaan. Ze stellen me dan ook niet teleur: Willem Dafoe, Helen Mirren en Robert Redford komen hun afspraken na. Als je die voor een film inhuurt, gaan ze er vol voor. Een zogenoemde kleine film, niet barstensvol spectaculaire dingen maar wel zwaar boeiend door de interactie tussen de hoofdrolspelers. Het verhaal lijkt me voor 98 procent gebaseerd op de ontvoering van Gerrit=Jan Heijn (mijn vermoeden wordt enigszins aangedikt door de NL-naam van de mij verder onbekende regisseur). Zakenman wordt gekidnapt door man die duidelijk aangeeft te weten wie hij voor zich heeft, die zegt te werken namens opdrachtgevers maar die overduidelijk handelt uit rancune naar de maatschappij. Werkloos, nutteloos: die insteek. Terwijl de mannen na de ontvoering door de bossen wandelen "op weg naar de hut waar de opdrachtgevers zitten" begint de achterban te zoeken naar de laatste mogelijkheden om hem vrij te krijgen. Ondertussen komt er gaandeweg een en ander van 's mans verleden naar boven. Ik doe nie zeg nie over de afloop, hou het erop dat het spel voldoende boeiend is om deze eens te gaan zien.

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...