donderdag, januari 16, 2014

Nova Zembla - Reinout Oerlemans

Nova Zembla op IMDb
Heb het echt geprobeerd hoor, mensen, maar ik kan hier niets mee. Slechts één uitzondering ken ik (Oorlogswinter) op de regel dat historische verfilmingen in Nederland het niveau van een spreekbeurt niet voorbij komen. Wat een armoedig acteerwerk  (ondanks keitjes als Jan Decleir en Derek de Lint), wat een mijlenver vooraf opgelegd drama, wat een grenzeloze saaiheid.

Verhaal is bekend, neem ik aan? Van dat schip dat een korte weg naar de oost wilde vinden via de noord, vastliep in het ijs en moest overwinteren.

Ik zag m op tv, heb dus de 3d effecten gemist die het in de bios wellicht nog draaglijk hadden gemaakt. En bovendien zag ik m via RTL, dus ik fastforwardde mezelf de versuffing.


Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...