dinsdag, oktober 27, 2015

Into the woods- Rob Marshall

Into the woods op IMDb
Dit gaat een beetje een vreemde eend in de recensie-bijt worden, ik waarschuw u.
Want u gaat het niet vaak meemaken dat ik een film bekeek die én Disney én musical was.

U heeft dan ook direct mijn grootste bezwaren tegen deze film gehad, verder heb ik me best vermaakt omdat ik ten eerste samen met mijn gezin op de bank zat en ten tweede omdat het een beetje een quiz werd. Je moest eigenlijk raden welke sprookjes er nu allemaal door elkaar verhaspeld waren tot dit script. Stukje Roodkapje, stukje Sjaak en de Bonenstaak, snufje Assepoester etcetera.

Het gaat in dit verhaal om een bakker en zijn vrouw, die door een heks aangezegd krijgen dat ze nooit kinderen zullen krijgen. Nooit!! Tenzij ze binnen drie middernachten haar een levering doen, van respectievelijk een rode cape, een glimmend schoentje, een stuk blond haar en een melkwitte koe.
Die combinatie moet de heks haar jeugdige schoonheid teruggeven.
U snapt dat het de eerste twee nachten niet lukt, veel complicaties voor Sjaak en voor Assepoester en voor Rapunzel. Maar uiteindelijk....  nou ja, dat moet u zelf ervaren.

Redelijk stevige cast (Meryl Streep, Anna Kendrick, Johnny Depp en Emily Blunt o.a.).



Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...