donderdag, mei 19, 2005

begt division


begt division, originally uploaded by begt.

Vriend Frommel attendeerde me op het jubileum van de dood van Ian Curtis. 25 jaar geleden verhing de desastreuze zanger van de zo mogelijk nog desastreuzer band Joy Division zich.
Hak het toen best moeilijk mee, de man en zijn muziek hadden nogal invloed op me in die periode (ik zat zelf ook midden tussen allerlei overlijdens in).
Zie hier mijn toenmalige huiskamer...

Saillant detail is dat ik zowel het concert van JD in Amsterdam miste (ik dacht: ik ga volgende x wel, maar die volgende x kwam niet) als het tribute concert dat de overgebleven leden- New Order dus- een jaar of vier later gaven: toen stond ik in een dermate gat op het voetbalveld dat ik niet meer tijdig naarAmsterdam kon komen.
Dat ik Joy division en Ian Curtis niet kan missen, is dus gelogenstraft..

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...