dinsdag, februari 07, 2006

Mijn lief is een wondervrouw!

Geen woord aan gelogen!
Na een toch weer fijn resultaat gisteravond (gedeeld eerste in de ConXies-popquiz, al heb ik het idee dat ik tweede had moeten staan) zaten we na aan de puike bar van 't Kroegie.
Lief werd gebombardeerd met foute mannelijkheden door een vent naast r, die ietwat te dom ervan uit ging dat een ringbaardje en een bouwvakkerstrui alle vrouwen wel overtuigen.
Dat kan ze handlen, zo bezwoer ze me. Ging ook goed, totdat de piemel het flikte om haar te blokkeren bij het verlaten van het toilet. voet tegen de deur en dat soort foutigheden. Ze werd ontzet door een bezorgde marokkaanse jongen die de 'dader" terechtwees dat ie dit niet kon maken.

je snapt: wij in gesprek. En hoe ze het doet, daar ben ik nog niet achter, maar ze weet zo'n misbruik-ervaring om te zetten in een positieve bespiegeling van de maatschappij waarin wij leven. Ze weet aan de hand van het bewijs van boers Hollands gedrag mij te overtuigen dat ik niet verder moet meegaan in de anti-islam-pathie die op dit moment oprukt (omdat het een oorzaak heeft, omdat het soms cultureel bepaald is, zo hebben we dus ook westfriese boeren cultureel meege-erfd).
Ik ben een redelijk mens, maar heb moeite met de Oosterse bemoeienis met de inhoud van onze kranten. Zoveel moeite dat ik neig mee te gaan in vooroordelen over religie, over islamieten en vooral over fundamentalisten.
Dat mag niet, zo leer ik van mijn lief. Mijn lief is de meest humane mens die ik ken! Heeeeeeel jammer voor de wereld dat er maar eentje is zoals zij...

1 opmerking:

begt zei

das idd de conclusie, blijkbaar hebben vrouwen (ok: sommige vrouwen) een betere sociale antenne dan wij....

There's always hope - Tim Lewiston

There's always hope op IMDb (5,0)   There's always hope op Moviemeter (1,88) Gewoon een zoetsappig filmpje, maar dat kon deze kijker...