dinsdag, februari 15, 2011

Miller's Crossing - Joel Coen

jazeker, deze was van slechts één broertje. maar oke, de andere deed productie , daarom mocht ie toch in de ongeëvenaard goede "Coen Brothers"-dvd box.

dit was een van de twee films die ik nog niet had gezien (van de 14). Achteraf snap ik wel waarom: ik moet t m toentertijd geschaard hebben onder een grote reeks maffiose, Caponese, droogleggingse films. En heb toen dus te weinig gelet op:
- een keur aan bekende acteurs, velen bij de Coen-bros in de draaideur
- een toen al spitsvondige vorm van dialogen bouwen, waarbij de teksten te snel gaan
om ze te onthouden, terwijl je wel beseft dat je ze erg goed vindt.
- een niet geheel onvoorspelbaar én toch ingenieus scenario.
- een keur aan filmische vondsten en beeldwisselingen.

achteraf is het makkelijk praten: dat zijn allemaal typische Coen-ingrediënten. Dat doe ik dan ook maar: een echte Coen, altijd doen!

Geen opmerkingen:

Los delincuentes (aka The Delinquents) - Rodrigo Moreno

Los Delincuentes op IMDb (6,7)   Los Delincuentes op Moviemeter (2,82) Première-avond gisteren, ik ging er eens de volle 3 uur voor zitten. ...