zondag, april 19, 2015

Enough Said- Nicole Holofcener

Enough Said op IMDb
Echt niet! ik kijk echt niet alleen maar naar moeilijke films uit derde wereld landen. Soms, op momenten dat ik me senang voel op de bank, dan wil ik gerust wel eens een "feelgoodje" meepakken. Gisteravond belandde ik in deze.

Eva is een gescheiden moeder met een drukke baan als masseuse. Dochterlief staat op het punt het huis uit te gaan om te studeren, zijzelf gaat schoorvoetend weer op het pad der datingsites. Ze krijgt een afspraak met de goedmoedige reus Albert (!!). Niet een stuk, niet een onweerstaanbare Adonis maar hij blijkt grappig en lief en knuffelbaar.
Tegelijkertijd heeft ze net een nieuwe klant verworven voor haar thuismassages. Ze vindt het maar wat interessant: een dichteres in een mooi huis met bijzondere verhalen en visies. En een heel vervelende niksnutterige ex. Al knijpend en strijkend hoort Eva wat ze allemaal níét moet gaan doen op het datingpad met die mogelijke nieuwe man.
Verward raakt ze als ze doorkrijgt dat de ex van haar nieuwe klant dezelfde man blijkt te zijn waarmee zij zo schoorvoetend het datingpad opgaat. Wat moet ze doen? De verhalen aanhoren? Ze van zich af laten glijden of juist de adviezen ter harte nemen?

Sterke cast (Toni Collette, Catherine Keener en een heel fijne James Gandolfini in een van zijn laatste rollen). Geen wereldverbeterende film, maar wel prima vermaak

Geen opmerkingen:

There's always hope - Tim Lewiston

There's always hope op IMDb (5,0)   There's always hope op Moviemeter (1,88) Gewoon een zoetsappig filmpje, maar dat kon deze kijker...