vrijdag, juli 24, 2020

Nowhere Safe- Brian Brough

Nowhere Safe op IMDb (5,6)
Vanuit de beschrijving had ik geconcludeerd dat ik naar een thriller zou gaan kijken, maar ik bleek middenin een tienerfilm, een highschooldrama, te zijn beland. Dat was even schakelen. Misschien was deze film wel goed in zijn genre, ik ben er niet zo'n kenner van. Boordevol goede bedoelingen echter wel, en dat is ook wat waard tegenwoordig.

Midden in de nacht de verhuisspullen inpakken, ik ken niet heel veel mensen die dat gedaan hebben. Het is meestal geen goed teken. Zo ook hier: Ashley en haar moeder trekken schielijk weg uit het stadje dat hen zo veel onheil bracht. Weggepest.
Omdat Ashley (goed uiterlijk, intelligent, coöperatief) te véél dingen mee had in haar persoonlijkheid, werd ze het mikpunt van pesterijen op school. Haar account gehackt, uit haar naam werden gruwelijke uitspraken gedaan over alles en iedereen. Het maakte haar leven ondraaglijk, het leidde tot bedreigingen en agressie, zelfs tot aanvallen op hun woonhuis aan toe. Weg moesten ze.


Een paar uurtjes verderop weet Ashley's moeder een baan te bemachtigen op de school waar ook zijzelf het leven weer zal moeten oppakken. Zijn ze ver genoeg weg van de hatelijke haard, zijn ze safe waar ze nu zitten?
Ashley besluit low-profile door het leven te gaan: diep in haar hoodie verscholen schuifelt ze over het schoolplein, in de klas zegt ze zo weinig mogelijk om aldus haar achtergrond verborgen te houden. Dat druist in tegen haar persoonlijkheid en haar vermogens. Ze zoekt haar weg tussen de leerlingen die ze denkt te kunnen vertrouwen, ze mijdt de pestkoppen zo lang als het gaat.


Met : Dani Chuchran , Natasha Henstridge . Jamie Kennedy

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...