vrijdag, juli 03, 2020

A simple favor - Paul Feig


A Simple Favor op IMDb (6,8)

Zo erg als ik aanvankelijk dacht dat het zou zijn, was het niet, maar doorgaans zijn dit geen films voor mij. Het zal mijn moeizame verhouding met Amerikaanse comedy zijn, vermoed ik, ik vind types als Anna Kendrick doorgaans louter aanstellerig. Maar hey, af en toe moet de boot nieuwe wateren bevaren, nietwaar?

Anna speelt Stephanie, een bezig bijtje dat de hele dag in touw is om het mensen naar de zin te maken. Ze is de overdreven schoolpleinmoeder die zich altijd als eerste aanmeldt voor alle klusjes. Ze kan koken en ze is creatief, ze is energiek en ze is nog alleenstaande moeder ook. Zoals ik hierboven zeg: andere ouders vinden haar aanstellerig.
Wanneer haar zoontje meldt dat hij s middags bij zijn vriendje wil spelen, merkt Stephanie dat ze die andere moeder nog nooit op het schoolplein heeft gezien. Bij de eerste ontmoeting valt haar mond open : een filmster-achtige vamp stapt uit de auto , geheel in stijl met een minachtende blik naar het schoolpleintafereel.
Door de kinderen komt Stephanie in contact met de mysterieuze Emily en er ontstaat een vriendschap op zeer ongelijke voet. Emily heeft een drukke baan en vraagt Stephanie al gauw om de kinderen van school te halen, op te passen, eten te geven en zelfs te laten logeren. Sterker nog : er komt een moment dat Emily al langer dan 4 dagen niets van zich heeft laten horen. Dan blijkt waarom: de vermissing is veranderd in de vondst van een lijk. Emily wordt gevonden in een meer. Stephanie gaat op onderzoek uit en komt er steeds meer achter dat haar vriendin meerdere dubbellevens leidde.

Met : Anna Kendrick, Blake Lively, Henry Golding

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...