dinsdag, april 22, 2008

Glijdende schaal

Wil de PvdA ooit nog een keer het verder afglijden naar rechts stoppen, dan zal ze vandaag een keuze moeten maken.
Ooit, in een ver verleden heb ik nog wel eens overwogen om pvda te stemmen, lokaal heb ik t zelfs wel eens gedaan. maar sinds kok vond dat de "ideologische veren" moesten worden afgeschud, werd het m.i. een partij die me niet nabij stond, een verzameling pluchegeile apparatsjiks. Het klakkeloos instappen in Balkenende.. (bij hoeveel zijn we eigenlijk) was daar nog het beste bewijs van.

ik zet derhalve vandaag mijn geld op Diederik Samsom, puur vanuit de hoop dat de pvda weer opklautert en weer eens mee gaat doen aan iets lynxere polemieken dan ze nu doet.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Sesamstraat?

Herr Meijer zei

Ik zie nog net even te veel een olijk prethoofd in meneer Samson. Ik ken zijn bestuurlijke verleden hoor, maar hij staat er nog altijd maar bij als een 'jonkie'. Op een of andere manier neem ik hem nog altijd niet zo serieus, en dat is geen beste eigenschap voor een leider (zie Mark Rutte).

Maar goed, alles beter dan Wouter Bos, want ik ben zijn belastingmaatregelen voor de culturele sector van zo'n (wat was het?) 8 jaar geleden nog altijd niet vergeten: elke band wordt gezien als een kleine zelfstandige en komt daardoor automatisch in de hoogste belastingschaal terecht, waardoor de helft van elk optreden linea recta naar de Belastingdienst gaat. Killing natuurlijk voor het bandjescircuit, want als je zo'n 500 euro wil overhouden aan een optreden moet je dus pakweg 1100 euro vragen, en dan worden onze entreekaartjes wel erg duur. Gevolg: er worden veel minder bandjes geprogrammeerd de laatste 5, 6 jaar in de Manifesto's en R17's van Nederland, of ze vragen te hoge entreekosten, zoals bij de Melkwegen en Paradiso's. Triest, zegt deze grootverbruiker, dat cultuur een zodanig prijskaartje moet dragen.

Anoniem zei

Helaas voor jou, ik lees zojuist dat ie is afgehamerd

Tikkie Trug

begt zei

mee eens. de huidige politiek verstaat onder cultuur dat er een bepaalde spruitjeslucht over het land hangt en dat er mooie hoorspelen op de radio zijn.

X11 had dat jongehondengedrag van Samsom juist wel willen zien. Van VVD zijde vindik het geen probleem of er jongere of oudere asfaltkapitalisten aan t roer staan, die zijn inwisselbaar, maar het woord "sociaal" is voor zo veel verschillende uitleg vatbaar dat het nog leuk had kunnen worden.
maar ja, de verkiezing bleek een hamerstuk. (nou ja, ...stuk)

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...