dinsdag, november 11, 2008

Databazelen

Gek ben ik op databases! je kunt er zo veel informatie uithalen, daar kunnen geen twintig trivia-avondjes tegen op.
En toch zit er een tricky element aan. Sommige databases worden opgebouwd door mensen zonder gevoel, die koppelingen leggen die not done zijn.

Kent u lastfm (zie iets hiernaast, rechtsboven)? Een muziekdatabase die je op pc gedraaide collectie vastlegt in een database. die gegevens zijn vervolgens ook inzichtelijk voor vrienden en andere gebruikers van de database.
Overal worden labeltjes aangehangen en daar zit m nu net de verraderlijke kneep.

Ik draai op dit moment een prachtige serie songs van Bram Vermeulen. Daar staat dan een rijtje "similar artists" bij. Een aantal daarvan kan ik nog wel thuisbrengen, maar Bram Vermeulen in één adem met .....Bart Peeters???
Lijkt me een tikkeltje blasfemisch...

6 opmerkingen:

Herr Meijer zei

Vast ingevoerd door een databeest.

begt zei

patent! die deed mijn moeder vroeger ook! ipv database deed ze..beest en ipv bestandenbeheer deed ze "bestandenbeer"!!

fijn die term weer terug te zien!

Herr Meijer zei

Ook fijn om jou weer terug te zien. In Swaf, donderdag. Gegarandeerd dat je mij de loef afsteekt als Berry de plaatjes draait! Jazeker, zorg maar dat je vanavond alvast vroeger te bed gaat.

begt zei

dat heet "indekken", Meijer. ik ga vanavond eerst sporten, dan een lekker Bockie om af te blazen, me dunkt een fijne voorbereiding voor morgen.
Heb nog eea uti mijn eigen emailbak getrokken om te mobiliseren, hoop dattut druk geeft...

Anoniem zei

Laat ik vanavond nou net Bram Vermeulen in de auto hebben gedraaid en daar zo enthousiast over zijn dat ik dacht, dat draai ik tijdens mijn presentatie op een ouderavond. Het werd 'politiek'. Mooie tekst om aan te geven dat je je niet moet onttrekken. Doe mee, oren en ogen open!
En laat jij nu net ook... dat kan geen toeval zijn.

Peterter

begt zei

"als ik niet luister,
hoor ik het niet!
Wist ik er niets van;
kunnen ze mij niets maken.
dus ik luister niet!"


Treffender werd politiek nimmer omschreven...

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...