dinsdag, april 26, 2011

Le Refuge- Francois Ozon

Wat mij betreft een zeer atypische Ozon. Van deze regisseur heb ik er inmiddels toch al een stuk of zes , zeven gezien maar deze bleef om geheel andere redenen hangen dan de eerdere.
Het begin was nog ouwerwets: nog voor de film vijf minuten op gang was had ik al zeker 3 x weggekeken omdat ik nou eenmaal geen fan van injectienaalden ben. Toen dat aanloopje echter voorbij was, ging zich voor mijn oog een ragfijn verhaal ontspinnen van afstoten, aantrekken en toch weer afstoten. Bijzonder!

drugskoppel draait door, hij overlijdt en zij blijkt zwanger. hij komt van rijke familie die haar "chanteert" om de familienaam zuiver te houden. Broertjelief heeft daar echter moeite mee en probeert achter de drijfveren van zijn korststondige schoonzusje te komen.

Lief spel, bij vragen sterk stel en zowaar een Ozon-film met enige zoetheid.
Best vol te houden

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...