vrijdag, januari 25, 2013

Skyfall - Sam Mendes

Skyfall op IMDb

Omdat ze altijd zeggen dat je de nieuwe James Bond gewoon moet gaan zien, omdat ie altijd van meet af aan tot de filmhistorie behoort, omdat deze nog een predikaatje "verantwoorde film" mee kreeg, omdat ik van de regisseur meerdere mooie films gezien heb en omdat m'n vrijdagmiddag plotseling een gat in de agenda kende: om die redenen ging ik naar Skyfall.

Pluspunten:
Stukje Istanbul. Iets meer bespiegeling dan in eerdere films. Een gedegen Judi Dench. En heerlijk om Albert Finney weer te zien.

Minpunten:
wel erg veel bommen en knallen en kapotte auto's. En weinig Martini.

Er tussenin: Javier Bardem is nooit een straf om naar te kijken , maar was hier een mindere schurk dan in "No country for old men". En Adele kan ik wel hebben, dus haar liedje kwam prima binnen.

Niet echt een film voor mij, bij deze film had ik veeel meer het gevoel dat ik naar een 2,5 uur durende film zat te kijken dan bij de titel hieronder. Maar ik laat m volgende keer met alle plezier weer aan anderen over.

Geen opmerkingen:

Back to Black - Sam Taylor-Johnson

Back to Black op IMDb (6,7)   Back to Black op Moviemeter (2,80) Ik houd erg van biopics (vooral omdat ze doorgaans zijn gebaseerd op een kr...