maandag, januari 27, 2020

The Hustle - Chris Addison

The Hustle op IMDb (5,4)
Ik heb het eerder gezegd: Bert en Amerikaanse humor, het is geen gelukkige combinatie. Gisteravond trapte ik er weer in toen ik deze in de beschikbare lijst Movies & Series zag verschijnen. Eind van het weekend, het verzet was zwak dus ik zette hem aan. Laat ik het zo zeggen: achteraf was de filmposter misschien wel het mooist.

De bedrieger bedrogen, dit John-Lanting achtige motto is de leidraad van deze film. Twee totaal verschillende oplichters ontmoeten elkaar aan de Riviera kust: de ene is een stijlvolle dame die binnen de jetset wereld aanpakt met de rijken der aarde om ze vervolgens leeg te plunderen. De andere is een volkser type die vooral erg goed is in het spelen van de zielepiet , waardoor ze diezelfde rijken voor zich wint en ze laat betalen voor allerlei "behandelingen".  De twee komen elkaar natuurlijk tegen en beschouwen elkaar als concurrenten. Tot ze erachter komen dat ze zich beter kunnen bundelen. Het zaakje loopt succesvol totdat het competitie-element zich weer opdringt: oorzaak daarvan is de ontmoeting met een jonge tech-miljonair die veel geld te besteden heeft. Beide dames dingen om zijn gunsten, beiden proberen hem te verleiden tot het opentrekken van zijn portemonnee.

Met ; Anne Hathaway , Rebel Wilson, Alex Sharp

Geen opmerkingen:

C'e ancora domani (aka There is still tomorrow) - Paola Cortellesi

C'e ancora domani op IMDb (7,8)   C'e ancora domani op Moviemeter (3,67) Een schoonheid van een film. Verhaal is sterk. Beelden zijn...