zondag, september 27, 2020

Mission Impossible: Fallout - Christopher McQuarrie


Mission Impossible Fallout op IMDb (7,7) 

Heus waar, ik doe echt mijn best om somtijds ook de films te bekijken waarbij ik vooraf al weet dat ik ze maar matig waardeer. Gewoon , om te kijken of ik nieuwe acteurs ontdek, of ik verrast wordt door cameravoering of plotwendingen, of er een stijl is toegepast waar ik wel iets mee kan. Voor de rest weet ik dat formulefilms (en dit is er een, mind you) bij mij al snel in de vergetelheid raken. Verhaal is vaak inwisselbaar, het gaat om de adrenaline die de film weet op te roepen. Zo zat ik dus gisteren met mijn vrouw op de bank , zij had óók een forse werkweek achter de rug en er ging gekozen worden voor simpel vermaak. Niet diep, niet denken: gewoon kijken. 

Ethan Hunt is opnieuw de stoere agent op missie, die stuntend en knokkend de wereld veilig houdt. Ditmaal vecht hij tegen zijn oude vijand Solomon Lane , een anarchist die gek genoeg een organisatie opgetuigd heeft. Die organisatie moet natuurlijk de wereld vernietigen. En Hunt moet dat met zijn compagnons gaan tegenhouden, Dat gaat zomaar niet.

In eerste instantie loopt hun missie vol in de soep: de overhandiging van gestolen plutonium loopt mis wanneer dit een ripdeal blijkt. De verdwenen nucleaire materialen belanden hierna uiteraard in de verkeerde handen , die van een foute dame die zichzelf de Witte Weduwe noemt. Zij is bereid het plutonium te overhandigen maar alleen in ruil voor overhandiging van genoemde schurk Solomon Lane. 

Het wordt een race tegen de klok, zoals gebruikelijk speelt het verhaal zich in meerdere landen en fameuze binnensteden af , er komt zelfs een virusuitbraak van pokken aan te pas en het gaat uiteindelijk natuurlijk om tijd , wanneer Hunt nog maar een kwartiertje heeft om de ingeschakelde bommen te (laten detoneren). Oef. 

Met : Tom Cruise, Henry Cavill, Vanessa Kirby, Simon Pegg, Ving Rhames, Angela Bassett, Alec Baldwin , Rebecca Ferguson , Sean Harris



Geen opmerkingen:

There's always hope - Tim Lewiston

There's always hope op IMDb (5,0)   There's always hope op Moviemeter (1,88) Gewoon een zoetsappig filmpje, maar dat kon deze kijker...