woensdag, april 24, 2024

There's always hope - Tim Lewiston

There's always hope op IMDb (5,0)
 There's always hope op Moviemeter (1,88)

Gewoon een zoetsappig filmpje, maar dat kon deze kijker op zich wel gebruiken na die buitensporige somberte van de film hieronder. Dit is er een die ik alweer vergeten was toen ik m van de schijf verwijderde. Pluspuntje vond ik desondanks ook nog: ik kan acteur Colm Meaney altijd wel velen. 

Het is een rommeltje in de relaties van de familie. Dochter Hope heeft net haar vriendje met een ander zien weglopen en wil voorlopig geen contact met hem. Komt goed uit want ze heeft haar handen vol aan (de relatie van) haar ouders: die lijken plotseling ook uit elkaar te gaan waarbij vader naar Portugal vlucht om zich terug te trekken voor het schrijven van een boek terwijl moeder blijkbaar een relatie heeft aangeknoopt met een collega van de literaire uitgeverij. 

Hope reist haar vader achterna, ze wil uitleg (en stiekem tussendoor wel even haar hoofd verzetten aan de zonnige Portugese kust). Terwijl haar zus in Stratford-upon-avond inpraat op haar moeder, probeert Hope uit alle macht informatie uit haar vader te trekken wat er nou precies is mis gegaan. Dat lukt mondjesmaat, mede doordat ze zelf de aandacht trekt van een stoere surfdude. Relaties knipperen aan en uit. 

Met: Colm Meaney , Hannah ChinnKate Ashfield, John Light

FIN - song :  Sammy Davis Jr. - There is no greater love

Geen opmerkingen:

The Zone of Interest - Jonathan Glazer

The Zone of Interest op IMDb (7,5) The Zone of Interest op Moviemeter (3,62) Omdat mijn vrouw deze nog niet gezien had (en omdat ze - na de ...